Ocenění žákovské, pedagogické i nepedagogické osobnosti obvodu Moravská Ostrava a Přívoz za rok 2024

Slavnostní vyhlášení oceněných se konalo 13. listopadu 2024 v prostorách klubu Parník. Ocenění předávalo vedení obvodu, pan starosta Petr veselka, paní místostarostky Ing. Valentina Vaňková a Mgr. Alena Pataky. Z celkem 9 oceněných byli 3 z naší školy. V každé kategorii jsme měli jednoho oceněného. Všem oceněným gratulujeme, ocenění získali právem a jsme hrdí, že je máme mezi sebou.
Žákovskou osobností byla vyhlášena Natálie Banášová za svůj dlouhodobě aktivní přístup, svou obětavost, výraznou pomoc při přípravě třídních i školních akcí a vynikající studijní výsledky. Dokáže převzít odpovědnost, vzít na sebe nějaký úkol a dotáhnout jej do konce. Vždy je na ni spolehnutí. Výraznou oporou a hnací silou byla např. při tvorbě žákovské divadelní hry No More Time To Wait, jejím nácviku a následném uvedením na celostátní divadelní přehlídce waldorfských škol v Písku. Je otevřená různým pohledům na věc, naslouchá druhým, je schopna se do nich vcítit a o věcech přemýšlet. Ve způsobu, jakým vystupuje navenek, komunikuje a spolupracuje se svými spolužáky i učiteli, může být pro ostatní dobrým vzorem. Ze svých schopností a dovedností těží mezi jiným také při práci ve Školním parlamentu, jemuž již dva roky předsedá. Předtím působila dva roky jako šéfredaktor školního časopisu, který vznikl díky její iniciativě. Velmi aktivní roli hrála rovněž při navrhování a realizaci žákovských projektů v rámci Školních Pébéček. Úspěšně reprezentuje školu na různých soutěžích – podařilo se jí například dostat do obvodního kola recitační soutěže a okresního kola matematické olympiády. Natálie je také tvořivá – už mnohokrát vedla různé dílničky na výrobu svíček, skřítků, ozdob apod. Nejen to, oplývá i kulinářskými dovednostmi. Ať už šlo o valentýnské cupcaky nebo třeba na Hromnice připravené domácí nudle, vždy šlo o prvotřídní zážitek.
Pedagogickou osobností byl vyhlášen Mgr. Jan Strzelec, který u nás pracuje jako učitel ZŠ od 1. 8. 2021, vyučuje na převážně tělesnou výchovu a zeměpis, ale rád přijímá nové výzvy a zapojuje se i do výuky dějepisu, přírodopisu apod. Od počátku je třídním učitelem, se žáky podniká mnoho aktivit mimo výuku. Každý rok vede dva kroužky – florbal a badminton. Organizuje sportovní kurz pro žáky 2. stupně. Od loňského školního roku se ujal funkce školního metodika prevence a výchovného poradce. od letošního školního roku nastoupil třísemestrální studium metodika prevence. Ve školním poradenském pracovišti je hodně aktivní, vyhledává preventivní programy pro jednotlivé třídy, je dobrým rádcem třídním učitelům, jak pracovat v třídnických hodinách i při řešení vzniklých problémů. Se žáky se účastní sportovních soutěží i zeměpisných. Již druhým rokem vede naše pravidelné čtvrteční porady učitelů. Snaží se získávat drobné granty na vybavení pro žáky převážně do tělesné výchovy, ale i pro jejich volný čas o přestávkách. V loňském školním roce u nás proběhla pravidelná inspekční činnost a pan učitel byl pro své metody práce a přístup k žákům hodnocen výborně, příkladně i pro ostatní učitele.
Nepedagogickou osobností byla vyhlášena Renata Unzeitigová, která pracuje ve škole od 1. 2. 2002 na úvazek 100%. Zastává v podstatě 3 funkce – personalisty, referentky i ekonomky. Pracuje zodpovědně, svědomitě, je spolehlivá, loajální. Její aktivní přístup přesahuje její náplň práce. Nikdy nikoho neodmítne, snaží se s každým jeho požadavek či prosbu vyřešit, pomoct, poradit. Na její práci je možné se spolehnout, vždy si vše několikrát zkontroluje. Má obrovskou trpělivost se zaměstnanci, s rodiči i žáky. Snaží se vyjít vstříc, pokud je to možné. Pomáhá začínajícím učitelům, když řeší finanční záležitosti nebo inventarizaci. Častokrát zůstává v práci nad rámec svých povinností, aby si byla jistá, že má vše v pořádku. Přichází do práce s novými podněty, jak, co vylepšit, zefektivnit. Pravidelně se účastní školení, když vychází novely zákonů, které se týkají její práce, vzdělává se v práci s počítačem. Přemýšlí nad úkoly a problémy, které přicházejí, je zcela samostatná. Vychází skvěle i s ostatními nepedagogickými pracovníky, má přirozenou autoritu. Je oblíbená v pracovní kolektivu.